Broomy
Vanliga frågor
Här får du svar på de mest förekommande frågor vi får in från våra intressenter och kunder. Skulle din fråga inte vara med så kan du alltid kontakta oss på +46 73 508 15 66 eller kontakt@broomy.se
Hur fungerar RUT-avdraget?
Det är enkelt. Om du uppfyller villkoren för RUT betalar du bara 50 procent av arbetskostnaden. Du har ett personligt maxtak på 50 000 kronor att utnyttja per år, vilket motsvarar ett köpunderlag på 100 000 kronor. Om ni är flera vuxna som bor på samma adress kan ni lägga ihop era RUT-avdrag för att få ett högre gemensamt tak. Vi ger kostnadsförslag på våra tjänster och priserna för hushållstjänster sätts alltid efter RUT, för att det ska bli enkelt för dig att se vad tjänsten kostar efter avdraget. När du får fakturan sköter vi administreringen till Skatteverket.
Är Broomy's städare försäkrade?
Självklart! Vi har If Ansvarsförsäkring.
Har ni kollektivavtal?
Det har vi genom Almega Serviceföretagen
Hur hanteras nycklar och koder?
Vid regelbunden hemstädning har vi en nyckelhantering om det är så att ni inte kan vara hemma under städningen. Nyckelhantering kan ske på olika sätt beroende på vad som passar er bäst. Ett alternativ är att ge oss en nyckelkopia. Vi är lämnar en nyckelkvittens på att vi mottagit en nyckel där vi förbinder oss till att den endast används vid överenskomna tider och hanteras med försiktighet och försäkring. Ett annat alternativ är att bestämma ett gömställe för nyckeln, vi tillhandahåller säkra nyckelboxar mot kostnad.
Vad innebär minimidebitering?
För att vi ska kunna bibehålla schyssta arbetsvillkor åt våra anställa så krävs att återkommande städjobb är minst 3 timmar varannan vecka. Du kan dock spara outnyttjade tillfällen i din timbank och nyttjas senare enligt avtal om något kommer i vägen.
Vad kostar fönsterputsning?
Fönsterputsning är lite svårare att bara sätta timpris på då många faktorer spelar in. Vi kommer gärna ut för en kostnadsfri konsultation.
Vad innebär veckostädning?
Det innebär att du betalar en fast summa varje månad för de timmar vi kommit överens om för varje städtillfälle, minst 3 timmar varannan vecka. Outnyttjade tillfällen sparas i din timbank och nyttjas senare enligt avtal.
Vad gäller om jag måste boka om en veckostädning?
Eventuella ombokningar måste ske senast 5 arbetsdagar före städtillfället om du vill få dina timmar tillgodo. Timmarna ligger i detta fall kvar i din timbank och kan användas vid ett annat tillfälle. Du kan maximalt spara tre (3) städtillfällen i timbanken. De innestående timmarna kan också användas till andra tjänster, som utökad städning, storstädning och fönsterputs.